donderdag 20 mei 2010

De kajak 'TomTom'.

In het vorige verslag van de tocht door de Weerribben en De Wieden was al duidelijk dat ik aan het experimenteren was met mijn GPS. Ik heb toen gevaren met een redelijke kaart in mijn GPS en vond dat erg leuk. In mijn auto ben ik vanwege mijn werk ook continue met een TomTom aan de gang en ben dus een beetje gewend dat een apparaatje voor me een goede kaart laat zien en me zegt waar ik ben en waar ik naar toe moet. Een goede kaart is een vereiste. De topografische kaarten voor de Garmin zijn stevig aan de prijs. Toch heb ik de topografische kaart voor de Benelux gekocht op micro SD die meteen in de GPS kan.

Hier (zie foto) heb ik dus 99 euro voor betaald! Op deze 'vingernagel' staat iedere grasspriet in de Benelux! Ik heb het besteld via GPSshop.nl , hun prijzen zijn O.K., ze hebben een maximaal aanbod (meer dan Bever) betaling, verzending allemaal super geregeld binnen 24 uur!
Ik was zelf een beetje aan het prutsen geweest om een solide steun te maken voor de GPS op mijn kajak. Uiteindelijk heb ik toch de (veel te dure) Garmin steun, 30 euro (!), besteld. Die is bedoelt voor een fietsstuur. Ik heb een fietsaccessoire, de 'Space Grip' van Minoura een beetje 'verbouwt', alle schroefjes vervangen door RVS schroefjes en het op mijn kajak geplaatst. Op deze steun kan probleemloos de Garmin steun worden geplaatst. Nu zit het stevig vast,  ik weet zeker dat ik er veel lol aan ga beleven!

De klem is redelijk solide. Je kan nu ook met één vinger de knoppen bedienen, je andere hand moet natuurlijk de peddel vasthouden. Als extra safety zit de handlus vast geklipt aan een karabijnhaak. Het zou een dure 'plons' worden!

Komend weekend wil ik gaan rondkijken op de Westerschelde. Het weer wordt super! Uitvalsbasis wordt camping Kamperhoek. Weer eens een trip op zout water. Ik ga met mijn  kajak de zandplaten verkennen en stiekum ga ik in het natuurgebied 'Het verdronken land van Saeftinghe' rondkijken. Ik neem ook mijn ATB en skeelers mee, het wordt een multi sportief weekend!

Geen opmerkingen: