zondag 3 april 2011

Gooimeer / IJmeer / Het Hooft (NL)

Alweer een tochtje in de 'achtertuin'. De zaterdag zou een mooie dag worden, de zondag wat minder, het leek me voldoende om mijn spulletjes te pakken en vanuit Huizen naar eiland 'het Hooft' te peddelen. De afstand is precies 15 km.

Mijn vaste plekje, de tulpen waren uitbundig aan het bloeien om mijn verblijf zo aangenaam mogelijk te maken.
Er kwamen nog twee kajakkers, Jaap en Stephan. Ik hoefde me niet voor te stellen ze kende me al van mijn (deze) blog.
Een mooie zonsondergang.

Bij thuiskomst hoorde ik van mijn buren (waar mijn hond altijd logeert als ik weg ben) dat er op de zaterdag avond om 21.00 uur politie bij mij aan de deur was. 
Ik had mijn auto geparkeerd bij het surfstrandje waar behoorlijk wat woningen op uitkijken. Iemand had me daar weg zien gaan maar niet meer terug zien komen en had toen ongerust de politie gebeld. Die hadden via mijn kenteken mijn adres opgezocht, niemand thuis natuurlijk. Bij mijn buren hoorden ze dat ik aan het kamperen was, niks aan de hand. 
Een van die agenten was zelfs een bekende van me (van de sportschool). Andersom is het meestal niet zo goed. 
Wat een verhaal...., ik weet eigenlijk niet wat ik er mee aanmoet. Moet ik de volgende keer als ik ga kajakken de politie bellen?

Meer foto's van de tocht: klik hier


Geen opmerkingen: