maandag 28 maart 2011

Gooimeer / Eemmeer (NL)

Een dagtochtje in mijn 'achtertuin'.
Vanaf het surfstrandje bij Huizen onder de Stichtsebrug door naar het eiland 'de Dode Hond' en weer terug.

Gooimeer / Eemmeer weergeven op een grotere kaart
De Stichtse brug.
Het eiland 'de Dode Hond' (wat een naam) is eigenlijk alleen maar een dijk. Het gebied daarbinnen is moeras en onbegaanbaar.

 Voor het eerst zag ik er reeën lopen.
 
 Aan de oostkant van de Stichtsebrug is twee jaar geleden een moerasgebied gemaakt wat een broed gebied voor vogels moet worden. Op deze plek was er een tijdelijke dijk voor die werkzaamheden. Dit bordje herinnert er nog aan. Als je hier door het ondiepe water loopt moet je voorzichtig zijn. Je voelt duidelijk waar het zand 'hard' is en waar het zachter begint te worden. Misschien moeten ze het bord toch nog maar even rechtop zetten.
Op de terugweg heb ik voor de grap het hele stuk op volle kracht gepeddelt. 's Avonds thuis voelde ik mijn armen hierover wel een beetje protesteren. Mooi, zorgen ze de volgende keer maar dat ze wat beter in vorm zijn! Dat is het gekke met sport, trainen is eigenlijk je spieren stuk maken, daarna herstellen ze en worden ze wat sterker.

Geen opmerkingen: