woensdag 24 juli 2013

De Aller (D)

Het riviertje de Aller stond al een tijdje op mijn lijst. Na de prachtige tocht op de Loire met Sander had ik zin om nog wat te doen. De weersverwachtingen waren goed, ik kon er qua werk nog een paar dagen tussenuit. Alles snel in de auto gegooid en naar Celle gereden. Daar heb ik overnacht bij de 'Paddel Klub Celle'. De volgende ochtend ben ik gaan varen. Ik had 4 dagen om te varen, het eindpunt zou 'Verden' worden. Daar is een station, goed voor de terugweg per trein. De tocht was 112 km lang. Onderweg heb ik 'wild' gekampeerd op werkelijk prachtige verlaten plekken.


Aller weergeven op een grotere kaart

Celle



De Wehr bij Oldau
Bivakplek van de eerste vaardag bij km 24,5.


De Wehr bij Bannetze



Filmpje met commentaar van mijn beoordeling bij aankomst op de bivakplek op de tweede vaardag bij km 48,5.

Zonsopgang.

De Wehr bij Marklendorf.


Op de derde vaardag begon het 's middags te regenen. De temperatuur was nog 30 graden dus het maakte niet zoveel uit.

De bivakplek van de derde vaardag bij km 100,5. In de stromende regen kwam ik er aan en heb mijn tentje opgezet. Pas de volgende ochtend toen de zon weer scheen realiseerde ik me op wat voor een prachtige plek ik stond!

Prive strand naast de tent.
Filmpje van de bivakplek van de derde vaardag.

De laatste dag hoefde ik nog maar 12 km te varen. De zon scheen, alle natte spullen van de vorige dag konden mooi drogen. Ik ben pas om een uur of 12 gaan varen.

Bij de steiger van de roei vereniging in Verden heb ik de boel ingepakt, het station is daar vandaan ongeveer 1,5 km lopen.

In Hannover moest ik overstappen. Daar was het even noodweer met zelfs hagel. Terug in Celle, waar mijn auto nog stond, heb ik nog een nacht geslapen bij de peddel club.

Het hele fotoboek van deze tocht is te vinden op mijn Picasa album, klik op het plaatje hieronder.
Click the pic below for the complete photoalbum of this trip.
Aller (D)

Geen opmerkingen: