dinsdag 1 juli 2014

De Wieden

Een 3 daagse tocht door het gebied 'De Wieden'. Ik ben gestart in het plaatsje 'Belt-Schutsloot'.


De route.
Ik start in het plaatsje 'Belt-Schutsloot'. Daar is een parkeerplaats naast een slootje vlak bij de kano route.
Er zijn in dit gebied drie zogenaamde 'kanokampeerplekken'. Daar mag je kamperen, er zijn geen voorzieningen.



Zoek de hond......
Tweede vaardag.



Het plaatsje Dwarsgracht. Net zoiets als Giethoorn, maar minder toeristisch en daardoor leuker.
Er is een terras aan het water..., ik lust wel een uitsmijter!



Camping 'De Muggenbeet' is het einddoel voor de tweede vaardag.
Ik kan kiezen uit macaroni......, of...........
Geen geknoei met de Trangia vandaag, er is een restaurant naast de camping waar je erg lekker kan eten.
's Avonds loop ik wat rond. Ze zijn rondom die camping druk bezig met natuurverbindingen. Ik heb zo'n idee dat dit het einde betekent van de kleine camping. Volgens mij gaat het er dwars overheen.Ik dorst het niet aan de oude camping beheerder te vragen.
Geen last van buren.
De volgende ochtend. Ontbijtje maken, broodjes bakken in de grote pan. Als er iets met eten gebeurt dan zit Toby op de eerste rij!
Derde vaardag. Het gebied is prachtig.

Dit was nieuw voor me. Een 'zelf bedienings' stuw. Nu buiten gebruik.

Nog een pauze op eiland 'Kerkhof, ik verzin het niet.
Het plaatsje Belt-Schutsloot. Ik ben bijna terug bij de auto en kom terecht in een schoolklas die een dagje aan het kano varen is.

Het was een mooie tocht, de foto's spreken voor zich. Ik heb lekker rustig rondgekeken in het mooie rustige gebied. Ik heb heel veel geslapen: eerste nacht 10 uur en de tweede nacht 9,5

Dit was een selectie van de foto's, alle foto's zijn te zien in mijn Picasa album. Klik op onderstaand plaatje.

click the pic below for the whole Picasa album

De Wieden

1 opmerking:

RulleRolf zei

Looked like a nice trip, nice photos. I like those channels.
Best regards RulleRolf